Thursday, January 25, 2007

This is a first

My first ever Nigerian spam ... en Francais. And it purports to come from a woman of Austrian descent in South Africa. How multi-cultural.
"J'ai recu votre adresse de contact d’une connai ssance digne de confiance dont je prefere garder le nom secret pour le moment. Je vais aller droit au but, j’ai une offer d’affaire rentable a vous soumetre, il s’agit d’un transfert d;une valeure de 22.5millions de dollar americain, comme vous le comprendrez surement, je voudrai vous demander une total discetion concsernant mon nom qui est DR. Susana wolfgang. Je suis la veuve de monsieur Michael wolfgang. Je suis nee en afrique du sud , mes grand parents sont autrichiens d'origine. Mon defunt mari a heriter l”entreprise de ses parents, qui sont plusieurs hotels en afrique du sud, des magasins et quelques entreprises agricoles."
The format is pretty recognisable in any language, isn't it?

3 comments:

  1. LOL... Yebo, dis definatief multicultural from a real afrique du sud denizen.

    "to translate" > "yes, it is definately multicultural from a real south african citizen"

    zulu... afrikaans... english... french... english

    ps. afrikaans is a language made up from alot of dutch, english and german.

    ReplyDelete
  2. Did you hear about the Jewish Afrikaaner? He was Chosen People on both sides of the family ...

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.